پرش نفت از کف قیمت ۲ هفته‌ای/ نرخ جهانی نفت برنت| 26 مهر 1403

قیمت نفت برنت، به ۷۴ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. 

 این‌روزها که همه نگاه‌ها به تحولات خاورمیانه و برنامه های محرک مالی چین معطوف است قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، از پایین‌ترین حد دو هفته اخیر فاصله گرفت و افزایش یافت.

براین اساس بهای معاملات نفت برنت با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. 

قیمت معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۰ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید. 

گفتنی است، هر دو شاخص روز چهارشنبه، با کاهش بسته شدند و نزدیک به  پایین‌ترین حد خود از دوم اکتبر ایستادند.

در واقع نفت برنت و شاخص نفت آمریکا از ابتدای هفته جاری تاکنون، ۶ تا ۷ درصد کاهش یافته اند. دورنمای تیره ای که اوپک و آژانس بین المللی انرژی از رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴ ترسیم کردند، به کاهش شاخص های نفت دامن زد.

از سوی دیگر سرمایه گذاران منتظر جزئیات بیشتری درباره تدابیر محرک مالی پکن برای تقویت رشد اقتصادی هستند که در ۱۲ اکتبر معرفی شدند.

آمار روز چهارشنبه موسسه امریکن پترولیوم نیز حاکی از آن است که ذخایر نفت و سوخت آمریکا در هفته گذشته، کاهش یافته است. 

منابع بازار اعلام کرده‌اند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر، به میزان ۱.۵۸ میلیون بشکه و ذخایر بنزین، به میزان ۵.۹۳ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است و تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، اینطور برآورد کرده بودند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر، حدود ۱.۸ میلیون بشکه رشد کرده است.

طبق گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، هر گونه نشانه از تقاضای ضعیف در گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا از ذخایر نفت، ممکن است فشار نزولی بیشتری بر قیمت نفت ایجاد کند.

رویترز نیز گزارش داده است که عامل دیگری که از رشد قیمت نفت پشتیبانی کرد، احتمال کاهش نرخ بهره در نشست روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا بود که دومین کاهش متوالی نرخ بهره توسط این بانک در ۱۳ سال گذشته خواهد بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود